Behöver du hjälp med din beställning? Har du en fråga som du behöver svar på omedelbart? Nedan hittar du en översikt över flera frågor som andra också undrar över! Om du inte hittar svar på din fråga, tveka inte att kontakta oss.
Vi finns alltid här för att hjälpa dig på telefon 054-527 37 01 måndag till fredag 08:00 – 16:00.
Svartaronia (Aronia) är känt för sina hälsofrämjande egenskaper, inklusive förmågan att upprätthålla en normal kolesterolnivå i kroppen. Det är också fördelaktigt för andningshälsan och kan stödja en sund lungfunktion. Vidare är Svartaronia (Aronia) rikt på antioxidanter som hjälper till att bekämpa fria radikaler och skydda cellerna mot oxidativ stress.
Genom att inkludera Aronia Plus i din kost kan du dra nytta av de positiva effekterna det har på kroppen. Ta hand om din allmänna hälsa och ditt välbefinnande genom att införliva detta naturliga näringsämne i din dagliga rutin. Upplev fördelarna med Aronia Plus för en balanserad och hälsosam livsstil.
Aronia Plus är inte ett multivitaminpreparat, men kombinationen av Svartaronia (Aronia) och 10 noggrant utvalda örter, vitaminer och mineraler gör att produkten passar alla vuxna personer.
De flesta vuxna kommer att uppleva hälsofördelar där Aronia Plus kan bidra positivt.
Observera:
Produkten ska inte tas av barn under 11 år, men vi har en åldersgräns på 18 år för att få köpa produkten.
Kosttillskott bör inte ersätta en varierad kost och en hälsosam livsstil. Förvaras oåtkomligt för barn. Gravida och ammande bör rådfråga läkare före användning.
Rekommenderat dagligt intag är en tablett (kan fördubblas vid behov). Intag utöver detta bör inte överskridas.
Aronia Plus bör tas dagligen tillsammans med mat och dryck. Effekten av ingredienserna märks vanligtvis inom 3–5 veckor, beroende på kroppens energibalans. Effekten förstärks över tid. Vissa märker effekt redan från första dagen.
Om du är osäker på att kombinera Aronia Plus med specifika sjukdomar eller läkemedel rekommenderar vi att du rådgör med din husläkare.
Aronia Plus är glutenfritt, GMO-fritt och innehåller inget tillsatt socker. Kan tas av vegetarianer.
Aronia Plus är utvecklat i samarbete med Optipharma i Drøbak, Norge, där även produktionen sker.
Optipharma grundades 2010 och har sedan dess utvecklat många välrenommerade produkter inom hälsokost. Optipharma är en kunnig, professionell och effektiv aktör som tillverkar Aronia Plus för oss.
Med över 25 års erfarenhet av utveckling, testning och produktion av kosttillskott och hälsokost är den norska producenten Optipharma en pålitlig samarbetspartner.
Ett av våra viktigaste kriterier vid valet av producent är att produkten ska tillverkas i Norge, så att producenten har god erfarenhet av kraven och följer regelverket från norska Livsmedelstillsynet och andra föreskrifter. Detta inkluderar bland annat regler för produkten, märkning och marknadsföring.
Optipharma följer de vanliga reglerna för livsmedelsproduktion och tillverkning av kosttillskott och hälsokost – för en säker produktion och en bra produkt för dig.
Det beror på dig och din kropp. Vi rekommenderar att alla börjar med en tablett tillsammans med mat och dryck de första tre veckorna. Därefter kan man överväga att öka till två tabletter eller fortsätta med en tablett per dag.
Kom ihåg att det varierar mycket från person till person hur snabbt man uppnår önskad effekt, så det kan krävas lite ”finjustering” för att hitta det som passar dig bäst för att nå det resultat du önskar.
Ingredienserna i Aronia Plus betraktas som välkända och säkra. Det finns analyser och certifikat på godkända, trygga och säkra tillverkningsprocesser för de olika ingredienserna. Optipharma (vår producent i Norge) köper endast råvaror från välkända leverantörer, där vi vet att produkterna håller hög kvalitet.
Kosttillskott är näringsämnen i koncentrerad form som ska komplettera en hälsosam och varierad kost. Det kan också definieras som vitaminer, mineraler och andra ämnen som kan ha en fysiologisk eller näringsmässig effekt. Örter, alger, fettsyror och fibrer är exempel på kosttillskott som inte är vitaminer eller mineraler.
Näringsämnena i kosttillskott kan antingen förekomma naturligt i produkten eller vara tillsatta.
30 eller 60 tabletter i förpackningen.
Innhold (per dagsdos) | 1 Tablett | 2 Tabletter | ||
Aronia extrakt | 300 mg | ** | 600 mg | ** |
Boswellia extrakt | 100 mg | ** | 200 mg | ** |
Brännässla extrakt | 100 mg | ** | 200 mg | ** |
Mangan | 2 mg | 100%* | 4 mg | 200%* |
Selen | 55 µg | 100%* | 110 µg | 200%* |
Zink | 7 mg | 70%* | 14 mg | 140%* |
Tiamin (B1) | 1,1 mg | 100%* | 2,2 µg | 200%* |
Riboflavin (B2) | 1,4 mg | 100%* | 2,8 µg | 200%* |
Folsyra | 200 µg | 100%* | 400 µg | 200%* |
Vitamin B6 | 1,4 mg | 100%* | 2,8 mg | 200%* |
Vitamin D3 | 20 µg | 400%* | 40 µg | 800%* |
*Procent av dagligt referensintag. **Dagligt referensintag ej fastställt. Ingredienser: Aronia extrakt (Aronia melanocarpa), Boswellia extrakt (Boswellia serrata), Brännässla extrakt (Urtica dioica), fyllnadsmedel (cellulosa), zink (zinkcitrat), ytbehandlingsmedel (magnesiumsalter av fettsyror, kalciumfosfater), mangan (mangansulfat), vitamin B6 (pyridoxinhydroklorid), vitamin B2 (riboflavin), vitamin B1 (tiaminhydroklorid), folsyra (pteroylmonoglutaminsyra), selen (natriumselenat), vitamin D3 (kolekalciferol). |
Här får du en bra översikt över hälsoeffekter och vilka hälsofördelar Aronia Plus kan ge: https://norwegiansupplements.se/halsoeffekter/
Det varierar från person till person. Vissa märker effekt direkt, medan andra behöver veckor eller månader. Efter 3 månader bör de flesta märka en god effekt, även om den kan förstärkas ytterligare därefter. Många som har slutat ta Aronia Plus efter några månader märker först då hur mycket produkten faktiskt har hjälpt – och börjar därför ta den igen.
Alla reagerar inte likadant på allt – vissa kan ha korsallergier, och därför förekommer enstaka rapporter om oönskade biverkningar. Lyckligtvis är dessa mycket få i förhållande till antalet som använder Aronia Plus dagligen.
Det finns för närvarande inga registrerade biverkningar hos oss som kan generaliseras.
Kosttillskott bör inte ersätta en varierad kost och en hälsosam livsstil. Förvaras oåtkomligt för barn.
Rekommenderat dagligt intag är 1 tablett (kan fördubblas vid behov). Intag utöver detta bör inte överskridas.
Är du osäker på om du kan kombinera Aronia Plus med specifika sjukdomar eller läkemedel, rekommenderar vi att du rådgör med din läkare.
Aronia Plus är glutenfritt, GMO-fritt och innehåller inget tillsatt socker. Kan användas av vegetarianer.
Det kan förekomma färgvariationer mellan olika tillverkningsomgångar, vilket är normalt och innebär ingen skillnad i ingredienser eller effekt.
Detta är en naturprodukt, och färgen kan variera från batch till batch på grund av jordmån, säsong, växtplats och klimatförhållanden.
Vitaminer och mineraler är nödvändiga för att kroppens processer ska fungera normalt. Därför kan kosttillskott ha en positiv effekt om man av olika skäl inte får i sig tillräckligt med viktiga näringsämnen via kosten.
Ett bra exempel är fettsyror som omega-3. Omega-3 är nödvändiga för att upprätthålla livsviktiga funktioner och måste tillföras utifrån.
0 kr. Vi inkluderar alltid frakt för alla våra leveranser om inget annat har avtalats.
Vi bifogar alltid en faktura i våra försändelser. Fakturan fungerar även som adressetikett med ditt namn och adress, så att försändelsen kommer fram korrekt.
Vid lansering av kortbetalning kan du också, när du registrerar provpaketet, välja att betala med kort (Visa, Mastercard och AmEx) eller med faktura (14 dagars förfallodatum från postdatum). TILPASSET SVERIGE/BILLIGRAM??!!
Detta kan du senare även göra i kundportalen, eller genom att kontakta oss på hej@norwegiansupplements.se.
Abonnemanget är beräknat för en tablett per dag. Om du vill ta två tabletter dagligen kan du enkelt ändra ditt abonnemang i kundportalen eller kontakta vår kundtjänst.
Du får 50 % rabatt på den extra tabletten i abonnemanget (gäller även om två personer i hushållet vill använda produkten).
Det kan hända vem som helst att man under en period inte klarar av alla ekonomiska åtaganden, även om man egentligen vill fortsätta få produkten.
I sådana fall pausas abonnemanget automatiskt tills du är i fas med betalningarna. Då aktiveras abonnemanget automatiskt igen, så att du kan fortsätta med produkten.
Vi rekommenderar att du kontaktar kundtjänst för att hitta en lösning, så att du slipper ett avbrott i abonnemanget.
Om du ändå vill få produkten under denna period kan du kontakta kundtjänst och till exempel betala med kort.
Du har ångerrätt och returrätt på den första försändelsen (startpaketet, som måste vara oöppnat och i nyskick). Om du redan har betalat för startpaketet kommer beloppet att återbetalas.
Det finns ingen ångerrätt eller returrätt på efterföljande försändelser i abonnemanget, och därför heller ingen återbetalning.
Om du har ytterligare frågor kring ångerrätt hittar du mer information här.
En avgiftsfaktura från oss kan bero på ogiltig retur av en försändelse, att vi har behövt skicka försändelsen två gånger på grund av felaktig adress, eller att portot varit otillräckligt – vilket innebär att vi debiteras både porto och avgift från posten.
Du kan enkelt beställa via beställningsformuläret på norwegiansupplements.se, beroende på vilken produkt du önskar.
Du kan också beställa genom att skicka ett e-postmeddelande till hej@norwegiansupplements.se eller genom att ringa oss på telefon 054-527 37 01
Introduktionserbjudandet gäller endast en gång per hushåll. Vid beställning av fler provpaket betraktas beställningen som en återaktivering av abonnemanget.
Som abonnent får du regelbundna leveranser var fjärde månad för endast:
Aronia Plus:
299 kr per månad (totalt 1 196 kr) inklusive porto.
Ja, på provpaketet har du 14 dagars ånger- och returrätt från det att du mottagit produkten. Det finns ingen ånger- eller returrätt på de efterföljande försändelserna i abonnemanget. Läs mer om ångerrätt här.
Abonnemanget stoppas inte automatiskt vid retur av försändelsen, eftersom vi inte vet om det beror på ett fel från posten, adressen eller något annat.
Kontakta kundtjänst för att stoppa, pausa eller ändra ditt abonnemang.
För att du inte ska riskera att bli utan din produkt skickas den automatiskt till din postadress var fjärde månad (var 16:e vecka), med en mängd som räcker i fyra månader.
Du kan när som helst säga upp abonnemanget, men observera att det är 14 dagars uppsägningstid före nästa utskick (datum för nästa utskick står på fakturan).
Ja, du kan pausa eller stoppa abonnemanget när du vill – vi har ingen bindningstid. Det enda du behöver tänka på är att göra det minst 14 dagar före nästa utskick (datum för nästa utskick står på fakturan).
18 års åldersgräns.
Det kan hända vem som helst att man under en period inte klarar av alla ekonomiska åtaganden, även om man egentligen vill fortsätta få produkten man har beställt.
I sådana fall pausas abonnemanget automatiskt tills du är i fas med betalningarna. Då aktiveras abonnemanget automatiskt igen, så att du kan fortsätta med produkten.
Om du ändå vill få produkten under denna period kan du kontakta kundtjänst och till exempel betala med kort.
Vissa märker god effekt omedelbart, medan andra behöver längre tid. Men med ett 30-dagars provpaket till kraftigt reducerat pris kan du ta reda på om du tål produkten och om du vill fortsätta – utan att det kostar för mycket att komma igång.
Om du behöver ändra ditt abonnemang kan du enkelt göra det genom att besöka kundportalen. Där kan du ändra kontaktuppgifter, produkt och leveransfrekvens.
Du kan också alltid kontakta kundtjänst för hjälp.
Om du vill säga upp ditt abonnemang kontaktar du kundtjänst på telefon 054-527 37 01 eller via e-post på hej@norwegiansupplements.se.
Om du vill säga upp ditt abonnemang (14 dagars uppsägningstid) kan du enkelt göra det genom att kontakta kundtjänst via telefon 054-527 37 01, skicka e-post till hej@norwegiansupplements.se, eller skicka brev till: Sågverksgatan 15, 652 21 Karlstad.
Datumet för nästa försändelse står på din senaste faktura och är alltid synligt i kundportalen.
Dina fakturor och/eller kvitton finns tillgängliga längst ner i kundportalen.
Om du inte hittar din faktura eller kvitto, vänligen kontakta kundtjänst.
För närvarande erbjuder vi endast faktura.
Nej, det är endast möjligt att ha ett standardabonnemang eller ett dubbelabonnemang per person.
Om du önskar fler abonnemang, vänligen kontakta kundtjänst så hittar vi en bra lösning tillsammans.
Ditt användarnamn är kopplat till ditt kundnummer och kan därför inte ändras.
När du skapar ett konto hos oss är ditt lösenord automatiskt ditt registrerade telefonnummer.
Om du senare vill ändra lösenord kan du enkelt göra det genom att logga in i kundportalen och klicka på knappen Ändra under dina kontaktuppgifter.
Du måste då ange ditt nuvarande lösenord och fylla i det nya önskade lösenordet.
Om du senare vill ändra din adress kan du enkelt göra det genom att logga in i kundportalen och klicka på knappen Ändra under dina kontaktuppgifter.
Där fyller du i din nya adress och klickar på Spara.
OBS! Om du har fått ett meddelande om retur på grund av felaktig eller ofullständig adress och uppdaterar detta i kundportalen, måste du ändå meddela kundtjänst att din adress har uppdaterats.
Om du senare vill ändra din e-postadress kan du enkelt göra det genom att logga in i kundportalen och klicka på den gröna knappen Ändra under dina kontaktuppgifter.
Där fyller du i din nya e-postadress och klickar på Spara.
För att ändra ditt telefonnummer behöver du kontakta kundtjänst, eftersom det är kopplat till ditt konto som en del av din personliga identifiering.
Vi vill att du ska trivas under ditt besök, och använder därför gärna cookies från både oss och våra samarbetspartners. Cookies används för analys, marknadsföring och förbättring av upplevelsen på webbplatsen. Persondata lagras inte. Läs mer i vår integritetspolicy och om vilka cookies vi använder. Godkänner du cookies är det till stor hjälp för oss så att vi kan erbjuda dig en bra användarupplevelse.
Läs om hur Google hanterar din integritet i Googles sekretesspolicy här.