1. Allmänt
Dessa villkor gäller för avtal om leverans av produkter och tjänster, även benämnt som varor eller tjänster, till slutkunder i Sverige.
- Norwegian Supplements AB
- Sågverksgatan 15, 652 21 Karlstad
- nr: 559507-3825
- E-post: hej@norwegiansupplements.se
- Telefon: 054-527 37 01
Personen måste ha fyllt 18 år för att bli kund hos Norwegian Supplementa AB.
2. Prenumeration
Vi vill att det ska vara enkelt och bekvämt för dig som kund att använda våra produkter. Därför säljer vi dem på prenumerationsbasis – så att du alltid har tillgång till din produkt och slipper oroa dig för att den ska ta slut.
Den första försändelsen (ingår i prenumerationen) skickas normalt kommande måndag (senast inom 10 dagar) efter beställning och innehåller förbrukning för 30 dagar för endast 99 SEK, om inget annat är avtalat. Därefter får du leverans av Aroniaplus var fjärde månad för 1396 SEK (349 SEK/mån.) inkl. porto!
- Första prenumerationspaket skickas 4 veckor efter att provpaketet har skickats. Därefter skickas vidare försändelser per post var 16:e vecka (var 4:e månad) om inte annat avtalats i förväg. Tidpunkten för försändelsen framgår av den bifogade fakturan.
- Vid andra specialerbjudanden gäller angivna priser och villkor i erbjudande/orderbekräftelse.
- prenumerationen kan sägas upp eller ändras genom att kontakta kundservice via telefon, 054-527 37 01 e-post till hej@norwegiansupplements.se eller per brevpost, senast 14 dagar före nästa utskick.
- Vid uppsägning eller ändring av ditt prenumerationen kommer du att få en elektronisk bekräftelse till din registrerade e-postadress eller via sms till ditt registrerade telefonnummer.
- Om uppsägning av prenumerationen meddelas senare än 14 dagar före nästa utskick, förpliktas kunden att ta emot och betala för nästa försändelse.
- Introduktionserbjudandet gäller endast nya kunder vid deras första beställning. Kunden behöver inte ha ett aktivt prenumerationen, så länge beställningen är ett förstagångsköp.
- prenumerationen kan också sägas upp vid utebliven betalning, misslyckad kreditupplysning, bristande kreditvärdighet m.m.
- Norwegian Supplements AB levererar till hela Sverige, inklusive Gotland och Öland.
3. Leverans och frakt
- Alla våra försändelser skickas med gratis frakt, såvida inget annat har avtalats.
- Kunden ansvarar själv för att ange korrekt adress och telefonnummer vid beställning och/eller annan skriftlig/muntlig kommunikation.
- Om ofullständig eller felaktig adress anges och paketet returneras till säljaren, kommer det att behandlas som en ogiltig retur. Kostnaden för porto och hantering på 69 SEK för ny försändelse debiteras kunden.
- Kunden är skyldig att meddela ändringar av adress, telefonnummer och e-postadress.
- Företaget förbehåller sig rätten att ändra leveransadressen till folkbokföringsadress om kunden anger ofullständig adress eller produkten returneras på grund av okänd adress.
- Om kunden inte har mottagit den senaste försändelsen inom 14 dagar efter utskicksdatumet, är kunden skyldig att skriftligen meddela företaget. Om företaget inte mottagit sådant meddelande anses varan/paketet/försändelsen ha mottagits av kunden.
4. Betalning och kreditupplysning/kreditprövning
- Faktura
- Betalning sker mot faktura med minst 14 dagars betalningsfrist från fakturadatum.
- Fakturan skickas alltid tillsammans med produkten.
- Påminnelser och annan betalningsrelaterad kommunikation skickas elektroniskt via SMS och/eller e-post. Kunden ansvarar för att angivna kontaktuppgifter är korrekta.
- Kreditupplysning/kreditprövning
- Vid alla beställningar via internet där betalning sker mot faktura genomför vi kreditupplysning och/eller kreditprövning i syfte att bedöma betalningsförmåga och hantera kreditrisk.
- Kreditupplysning/kreditprövning utförs av Creditsafe AB. I samband med kreditupplysningen skickar Creditsafe en omfrågekopia till den registrerade.
- För detta ändamål kan personuppgifter (t.ex. namn, personnummer och kontaktuppgifter) komma att delas med Creditsafe AB.
- Om kreditprövningen inte godkänns kan vi neka köp/leverans eller erbjuda alternativ betalningslösning (t.ex. förskottsbetalning).
- Försenad betalning / åtgärder
- Vid sen betalning kan påminnelseavgift, inkassokostnader och dröjsmålsränta tillkomma enligt gällande regler.
- Vid utebliven betalning har vi rätt att stoppa kommande leveranser och/eller avsluta prenumerationen tills dess att full betalning har skett.
5. Ånger- och returrätt, inklusive returer
- Du är skyddad av ångerrätten och har 14 dagars ovillkorlig ångerrätt från den dag du mottar produkten, vilket gäller endast för första försändelsen i prenumerationen (Provpaketet).
- För att nyttja ångerrätten måste produkten vara oöppnad och returneras i samma mängd och skick som vid mottagandet. Om varans värde är minskat mer än vad som är nödvändigt för att fastställa dess art, egenskaper och funktion, måste kunden själv ersätta värdeförlusten. Vid nyttjande av ångerrätten måste kunden själv betala returfrakt.
- Närmare information om hur du använder din ångerrätt finns här: https://norwegiansupplements.se/angerratt/. Du kan också kontakta kundservice för mer information.
- Ytterligare försändelser av samma produkt anses vara del av samma prenumerationen/beställning (likartade tjänster) och därmed gäller inte ånger-/returrätt på kommande prenumerationsutskick.
- Vid retur av prenumerationspaket utan godkännande, inklusive ogiltig retur, kommer utestående krav att kvarstå och betalningsskyldigheten upphör därmed inte. Du kan be om att få tillbaka den ogiltiga returen, men det tillkommer en avgift på 69 SEK för hantering samt porto.
- Vid retur pausas och/eller avslutas prenumeration automatiskt.
- Vid otillräckligt porto på returförsändelser debiteras kunden en avgift på 198 SEK för att täcka våra kostnader för returhantering, porto och straffavgifter till posten.
6. Full reklamationsrätt
Full reklamationsrätt ges enligt gällande lag för alla fel på varan.
- Reklamationsrätten är begränsad till varans hållbarhetsdatum enligt förpackningen, förutsatt att korrekt lagring har följts och max två månader från att felet upptä
- Under alla omständigheter är köparen skyldig att reklamera inom skälig tid efter att felet upptä
- Vid reklamation, fel eller brister som köparen bevisligen har rätt till, täcks eventuella fraktkostnader. Återbetalning vid godkänd reklamation sker inom 14 arbetsdagar. Vid eventuell tvist följs beslut från Konsumentklagenämnden.
- Om du vill använda dig av reklamationsrätten eller har frågor om reklamation, kontakta kundservice.
7. Priser
Alla priser anges i svenska kronor inklusive mervärdesskatt.
- Priset på produkten kan variera beroende på försäljningskanal, distribution och specialerbjudanden.
- Priserna gäller tills vidare. Vid prisändringar meddelas kunden i god tid innan ändringen träder i kraft. Detta innebär att du informeras om prisändringar minst 1 månad innan de träder i kraft.
8. Kundservice
- Vår kundservice hjälper dig gärna via telefon 054-527 37 01 måndag – fredag kl. 08:00 – 16:00 och via e-post: hej@norwegiansupplements.se. Svar garanteras inom två arbetsdagar.
9. Förmånsklubb
- Vid ditt första köp får du som kund hos oss automatiskt och kostnadsfritt medlemskap i vår förmå Medlemskapet ger dig tillgång till exklusiva kundförmåner och VIP-erbjudanden, helt utan förpliktelser eller köptvång.
- Du kan bli kontaktad via brev, telefon, e-post och SMS för att informeras om våra erbjudanden och medlemsförmåner från oss och nära samarbetspartners till Norwegian Supplements AB.
10. Integritet och dataskydd
Vi behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR. Som personuppgiftsansvarig använder vi uppgifterna för att hantera och administrera kundrelationen, genomföra köp/prenumeration, leverera produkter, skicka faktura tillsammans med leveransen samt hantera påminnelser via SMS och/eller e-post.
- Utlämning till tredje part:
Vi lämnar inte ut personuppgifter till obehöriga. Vi kan dock dela personuppgifter med tredje part när det krävs enligt lag eller när det är nödvändigt för att fullgöra avtalet eller hantera våra berättigade intressen, t.ex. logistik/transport, IT-drift, betalnings- och fakturahantering, påminnelser, inkasso samt kreditupplysning/kreditprövning. (Kreditupplysning om privatperson får bara lämnas ut när mottagaren har ett legitimt behov.) - Vid alla internetbeställningar där betalning sker mot faktura genomför vi kreditupplysning/kreditprövning via Creditsafe AB. Creditsafe är enligt kreditupplysningslagen skyldiga att skicka en omfrågekopia (gjenpartsbrev) när kreditupplysning tas på privatperson.
- Personnummer används för säker identifiering och för att möjliggöra kreditprövning vid fakturaköp. Personnummer får som huvudregel behandlas med samtycke, men kan behandlas utan samtycke när det är klart motiverat med hänsyn till ändamålet, vikten av säker identifiering eller annat beaktansvärt skäl.
- Vi kan använda riskbedömning/scoring (profilering) som en del av kreditprövningen. Om ett beslut skulle fattas enbart automatiserat och ha rättsliga följder eller på liknande sätt påverka dig betydligt, har du rätt att begära mänsklig granskning och att bestrida beslutet enligt artikel 22 GDPR.
- Du har rätt att få tillgång till, rätta och i vissa fall radera dina uppgifter enligt GDPR. För mer information om vår behandling, se vår Integritetspolicy eller kontakta kundtjänst.
11. Ändring av villkoren
- Villkoren kan ändras vid särskilda behov och/eller offentliga ändringar eller påbud som påverkar dessa villkor. Vid ändringar av villkor i ett aktivt kundförhållande kommer kunden att meddelas detta. Sådant meddelande sker minst 1 månad innan ändringarna träder i kraft.
- Om kunden, baserat på ändringarna, önskar säga upp avtalet, står det denne fritt att göra detta. Om ingen av parterna säger upp avtalet, innebär det att kunden accepterar de uppdaterade villkoren.
12. Klagomål
Om du vill klaga på ditt köp, kontakta kundservice.
- Om ni inte lyckas hitta en lösning, kan du skicka in ett klagomål till Allmäna reklamationsnämnden, Sveavägen 31, Stockholm. E-post: arn@arn.se
- Du kan också använda EU-kommissionens nätbaserade klagomålsportal om detta är relevant. Du hittar klagomålsportalen här.
13. Återbetalning vid e-handel
- Du blir vid köptillfället informerad om maximal leveranstid från beställning. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid kommer du utan dröjsmål att informeras om orsaken till förseningen och få ny leveranstid. Du har rätt att häva köpet utan kostnad, kräva att köpet fullgörs eller begära ersättningsvara från Norwegian Supplements AB.
14. Förbehåll och ansvarsbegränsningar
- Norwegian Supplements AB reserverar sig för driftstopp, felaktiga priser eller leveransproblem som beror på omständigheter utanför Norwegian Supplements AB:s kontroll.
- Norwegian Supplements AB reserverar sig även för tryckfel, prisfel och förändringar av moms och övriga avgifter. Eventuella erbjudanden gäller så länge lagret räcker (som specificerat i samband med enskilda kampanjer).
- Vi tar inget ansvar för fel användning av produkter. Följ rekommenderad dosering på förpackningen.
15. Lagval och jurisdiktion
- Avtalet regleras av svensk rätt. Tvister mellan parterna ska i första hand lösas genom förhandling. Om förhandlingarna inte leder till lösning ska tvisten hänskjutas till de svenska domstolarna.
Avtalsvillkoren är uppdaterade 2025-12-12 och gäller för alla nya avtal.